22 Mayıs 2015 Cuma

LEYLA FONTEN'DEN MASALLAR...

Evvet sevgili hayalperestler, gerçekten kaçanlar, rüyaya yatanlar... Benim bir bloğum varidi, acaba yazmayalı kaç yıl oldu diye düşünürken bir baktım ki 2 sene olmuş yazmayalı. Evet bana da bayağı saçma geldi. Neyse yazma ihtiyacım şu masal kitaplarını yayma isteğimden doğdu. Ben çok seviyorum herkes sevsin istedim.

Bir süredir Instagram'dan Sedat Girgin adlı çizeri takip ediyorum, çizimlerinin hastasıyım. Bir gün bir baktım bir masal kitabı serisi resimlemiş. Hazır benim elimde de 3 yaşında çocuk var, alayım dedim. (Çocuk bahane resmen kendime aldım, ama kızım da hastası oldu o ayrı.) Çizimler tartışmasız muazzam, hikayenin içeriği ve diline de bayıldım. Tülin Kozikoğlu'nun kalemine sağlık, hem öğretici hem de çok tiyatral. Her akşam yatağa girip birini okuyoruz, sanırsın yatak yatak değil sahne. Bende bir coşmalar bir seslendirmeler piuu... Doğal olarak sürekli aynı kitapları okuya okuya seslendirme yeteneğim geliştikçe gelişti.

Hikayeler şöyle: Her bir kitapta Leyla Fonten'nin evinde yaşayan heyvan dostlarmızın karakterinin öne çıkarıldığını görüyoruz. Mesela Öfkeli Örümcek Rıza. "Sıkıntı yok Rıza herkes zaman zaman öfkelenir takma kafana" gibisinden yaklaşımı var ve bu çocuklara binbir duyguyu anlatmak için güzel bir yol.

Yetkililere sesleniyorum.
Şu an tek derdim/derdimiz serideki eksik 2 kitabı bulmak.
Köpek Kaya ve Sinek Feza :(

Alın çocuklarınıza ve kendinize okuyun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder